blank

Tak, jako si tělo potřebuje po celém dni odpočinout, tak i naše mysl by měla na chvíli zastavit a načerpat novou sílu. Obzvláště v dnešní uspěchané době tak nabývají na významu meditace.

Ty spousta lidí vnímá jako něco nadpřirozeného, nenormálního. Jako něco, co je spojeno s náboženstvím či nějakou filosofií. Není to tak úplně pravda – za meditací se neskrývá nic jednoduššího, než na pár minut denně zkusit vypnout a vydržet chvíli jen sám se sebou. A to přece nezní tak bláznivě.

V našich článcích Vás postupně provedeme světem domácích meditací.

1. díl – Kde meditovat

Začněte v bezpečí domova

Pokud chcete meditovat, musíte si k tomu nejdříve vybrat a případně také uzpůsobit vhodné místo. V začátcích je pro lepší uvolnění vhodnější, pokud budete meditovat doma, v dobře známém a pro Vás bezpečném prostředí.

Najděte tiché místo

Pro správnou koncentraci je důležité vybrat takové místo, aby Vás zde nic nerušilo. Je potřeba odstranit ze své blízkosti všechny rušivé elementy, jako napříkad telefony či děti. Rušivě může působit také hluk z vedlejší místnosti a tak zkuste poprosit manžela, aby na pár minut ztlumil i televizi.

Meditujte v uklizeném prostředí

Možná se budete divit, ale pro psychickou pohodu hraje důležitou roli také čistota prostředí, ve kterém se pohybujete. Je vědecky dokázáno, že samotný pobyt v čisté a uklizené místnosti navozuje harmonický dojem. Z toho důvodu bychom ani v ložnici neměli mít příliš mnoho věcí. Podvědomě nás totiž nepořádek a množství věcí ruší.

 Přizpůsobte místo meditační poloze

Možná jste si až doteď mysleli, že meditovat je možné pouze v pozici lotosového květu, tedy vsedě, se zkříženýma nohama. To je ale velký omyl. Meditovat můžete v jakékoliv poloze, která je Vám příjemná. Pokud Vám je příjemná poloha vleže, můžete pro meditaci využít buď cvičící podložku anebo postel. Pro klasickou meditaci vsedě si připravte měkké prostředí napříkad z polštářů.

Meditace bez hranic

Pokud máte s meditacemi již zkušenosti a dokážete se bez větší námahy zastavit a zkoncentrovat i přes rušivé elementy, nemusíte se omezovat jen na domácí prostředí. Pro začátek můžete zkusit meditovat napříkad během cestování nebo v kanceláři. Zkušenější lidé dokáží meditovat i při procházce nebo dokonce při rutinních činnostech, jakým je například mytí nádobí. Důležité je pouze to, aby Vám dané prostředí vyhovovalo.

Více informací naleznete na portálu medicka.cz

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Vložte prosím komentář
Please enter your name here

sixteen − five =