blank

Podzim a zima přinášejí sváteční dny, barevné listy a útulnou atmosféru. Ale i mrazivá rána, časné stmívání a chlad. Tak či onak, panuje všeobecná shoda, že během podzimu a zimy váš polštář a teplá peřina volají hlasitěji, když se snažíte jít si zaběhat. Jelikož však sport uvolňuje endorfiny a nedostatek slunečního svitu snižuje serotonin (který se stará o naše pozitivní pocity), zanedbávání cvičení, abyste zůstali zabaleni pod přikrývkou dalších 20 minut, není zrovna nejlepším řešením.

Pokud ve vás temnější dny vyvolávají pocit demotivace a malátnosti, chápeme to. Chcete poznat několik způsobů, jak si to usnadnit a snížit pravděpodobnost, že chladné počasí způsobí ztuhlost a bolest kloubů? Pojďme na to!

Zvyšte svou úroveň aktivity doma

Buďme realisté, navzdory vašim dobrým úmyslům, je pravděpodobné, že v příštích měsících budete trávit více času doma než venku – stává se to téměř každému z nás. To však neznamená, že úroveň vaší aktivity musí klesnout – pokud nezapomenete přidat do svého dne nějaké cvičení. A dokážete to udělat i velmi příjemným způsobem, například pomocí venušiných kuliček na pánevní dno. Díky nim procvičíte svaly, na které často zapomínáme, a přitom jsou zodpovědné za kvalitu sexuálního života a fungují i jako prevence inkontinence.

Kvalitní spánek je základ

Kvůli brzkému stmívání a celkově kratšímu času, kdy máme denní světlo, se zhoršuje i kvalita našeho spánku. Řešením tohoto problému jsou ortopedické matrace. Výzkumy dokazují, že právě ortopedické matrace účinně bojují s insomnií, tedy neschopností usnout, díky tomu, že je naše tělo v ideální poloze během spánku. Poskytují mu oporu, takže se necítíme unavené a ubolené hned po probuzení. A díky tomu budete mít i více energie pro různé aktivity.

V jednoduchosti je krása

Vážně, cvičení nemusí být příliš komplikované. Dokážete si najít 20 minut denně na svižnou procházku na čerstvém podzimním vzduchu? Jít na procházku do přírody je mnohem jednodušší než si slíbit, že vstanete brzy a půjdete do posilovny. Přestože sledování východu slunce vám může ráno skutečně pomoci zlepšit náladu. Možná se vám však nechce jít na procházku, když je venku poněkud chladnější? To lze snadno vyřešit…

Jděte na procházku do interiéru

Můžete zvýšit svou kondici a zvýšit počet kroků rychlou procházkou po místním nákupním středisku nebo dokonce, když potřebujete seběhnout do obchodu s potravinami. Jen zvyšte tempo a kráčejte o něco rychleji než normálně a budete aktivní, aniž byste museli vynaložit nějaké další úsilí.

Užijte si prázdné turistické stezky

Samozřejmě, je hezké jít přes léto na procházku, ale je s tím spojen i problém, během léta je všude plno lidí. Nyní jsou však děti zpátky ve škole, parky, lesy a turistické stezky jsou mnohem klidnější – takže máte ideální příležitost plně je využít.

Vyzkoušejte něco nového

Nyní je ideální čas začít budovat a držet se zdravých návyků těsně předtím, než se definitivně uložíte na „zimní spánek“. Seznam je nekonečný – jóga, pilates, bowling, cokoliv máte chuť zkusit! A pokud uvažujete o tom, že byste se připojili k nějaké skupince, abyste si s ostatními zpříjemnili aktivní večery, nyní je skvělý čas přihlásit se, protože na kurzy je nyní pravděpodobně mnohem méně lidí než v lednu, kdy se všichni snaží plnit novoroční předsevzetí.

Stanovte si malé cíle

Ve chvíli, kdy si přestaneme dávat cíle, tím těžší je být konzistentní a tím snazší je říci: „Ech, dalších 10 minut dřímání v posteli nezaškodí.“ Stanovení si dosažitelných cílů může být trikem, jak posilovat svou vůli a pravidelně se věnovat nějaké aktivitě. Může to být cokoliv, od schopnosti vyjet na vrchol kopce, přes 20 minut chůze navíc, po účast na kratším charitativním závodě až po snížení krevního tlaku na zdravou úroveň… Cokoliv si vyberete, snaha o tento cíl vás bude motivovat během celé zimy, zvláště když uvidíte, že se dějí malé změny.

Jděte tančit

Určitě je i ve vašem okolí spousta tanečních kurzů. Ať už se rozhodnete pro salsu, valčík nebo dokonce zumbu, poskytne vám skvělé kardio cvičení a může pomoci vybudovat silnější kosti – a je to také skvělá příležitost, jak si najít nové přátele.

———-Komerční článek———-

aktivní doma

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Vložte prosím komentář
Please enter your name here

sixteen + eighteen =