Na mateřské dovolené není o pohyb nouze, zato je nouze o spánek, který často kompenzujete jídlem. Při péči o dítě, domácnost a partnera si na nedostatek pohybu nemůžete stěžovat, přesto vás tento pohyb neudrží ve formě. Naopak mnoho žen na mateřské dovolené přibere. Jak být i na mateřské dovolené ve formě? Řešením je strollering.

Co je strollering?

Strollering je cvičení v přírodě, šité na míru maminkám a jejich dětem v kočárku. Maminky toto cvičení vrátí zpět do formy a navíc jim odpadne starost hledat si pro svá dítka hlídání, aby si mohly zacvičit. Navíc jejich dítka již od útlého dětství je vidí cvičit, vidí je v pohybu. Vnímají, že hýbat se je normální a že sport patří mezi běžné denní činnosti. Strollering blahodárně působí i na psychiku. Maminky mají pocit, že něco pro sebe dělají, po strolleringu, na rozdíl od péče o domácnost, dítě, se cítí skvěle. Po čase také vypadají skvěle. Navíc mají možnost navázat přátelství s dalšími maminkami.

Základem strolleringu je sportovní dynamická chůze s kočárkem, která je nejpřirozenější a nejefektivnější druh pohybu. Tento pohyb se kombinuje s kardio-cviky, strečinkovými a posilovacími cviky, úzce zaměřenými na problematické partie většiny žen. Cviky vycházejí z Pilates, kromě problematických partií se zaměřují také na odstranění svalové nerovnováhy a s ní spojených bolestí zad. Občas se využívá také guma nebo overball. Strollering pomáhá maminkám na mateřské dovolené zhubnout a zpevnit tělo. Cvičit se doporučuje od šestinedělí, pokud nemá maminka zdravotní problémy.

Strollering se cvičí v celé naší republice, dokonce se šíří i za její hranice. Cvičí se například v Polsku, Chorvatsku, Itálii, Anglii.

Historie strolleringu

Historie tohoto unikátního cvičení se začala psát nedávno, v roce 2010. Jeho zakladatelka, Edita Berková řešila stejnou situaci, jako většina žen, které jsou na mateřské dovolené a chtějí být dokonalou matkou, manželkou, milenkou i hospodyňkou. I jí pohled do zrcadla říkal, že v jejím denním rozvrhu chybí pohyb a to takový pohyb, který by zpevnil postavu a snížil tukové zásoby. Chtěla pravidelně cvičit, současně se věnovat své tříměsíční dcerušce Elle a vyhnout se hledání chůvy.

Brzy však našla způsob, jak zkombinovat pohyb na čerstvém vzduchu s péčí o svou dcerku. Kromě potřeby pohybu měla potřebu seberealizace. Chtěla být nejen maminkou na plný úvazek, chtěla se také realizovat. Tak vznikl jedinečný projekt stollering. Jeho název je spojením dvou anglických slov. „stroll“, které v překladu znamená procházet se a „stroller“, které v překladu znamená „kočárek“.

Postupem let se projekt strollering rozrůstal a nacházel si další příznivkyně, které chtěly nejen cvičit, nýbrž i předávat své zkušenosti a znalosti dalším maminkám.

Co čeká maminky na lekcích strolleringu?

Čeká je především pohoda, přátelská atmosféra a dostatek pohybu. Cílem strolleringu je spokojenost maminek a jejich dítek. Každá lekce strolleringu je rozdělená na tři části, na rozehřátí, hlavní část a ochlazení, spojené se strečinkem. Hlavní část je tvořená především sportovní chůzí s kočárkem, doplněnou různými cviky. Konkrétní druhy cviků si volí instruktorka strolleringu.

Každá lekce může být jiná. Některá může být zaměřená na kardio, jiná na posilování určitých problematických tělesných partií. Lekce strolleringu často probíhají formou intervalového tréninku, založeného na intenzivních a méně menzovních fázích.

Strollering pro akčnější maminky

Některým maminkám svižná chůze s kočárkem, doplněná o různé cviky, nestačí. Mají větší potřebu pohybu. Jedním z řešení je provozování strolleringu na kolečkových bruslích. V tomto případě je dítko pouze divákem, který sleduje, jak se jeho matka věnuje zdokonalování techniky a budování rovnováhy.

Pro milovnice tance jsou připraveny taneční lekce strolleringu. Na nich se matky učí jednoduché taneční choreografie v doprovodu příjemné hudby.

Další formou strolleringu je běh s kočárkem. Tuto aktivitu však mohou provozovat pouze ženy, které po porodu příliš nepřibraly, které nejsou obézní. Běh totiž představuje nemalou zátěž na klouby, obezita však také. Kombinace obezity a běhu není zrovna příznivá pro pohybový systém, zatěžovaný nadměrnou tělesnou hmotností.

Běh s kočárkem není vůbec složitý. Důležité je při běhu neviset na kočárku a neopírat se o něj. Střed těla i pánevní dno mají být zpevněné, pánev je lehce podsazená. Kočárek se drží jednou rukou, zatímco druhou standardně hýbeme, přičemž je třeba pravidelně vyměňovat ruce. Chceme-li držet kočárek oběma rukama, můžeme. Nesmíme však na něm viset. Kroky jsou o něco kratší, došlapujeme přirozeně.

Společný běh se řídí podle nálady dítka. Ideální dobou pro výběh je čas, kdy vaše děťátko spinká. Ne vždy dítko spinká, potom přichází čas na společné povídání, zpívání a sledování okolí. To vše v průběhu běhu. Samozřejmostí je myslet na pohodlí dítka, mít s sebou pití, svačinky i hračky. Rovněž je třeba dbát na bezpečnost dítka, proto volba terénu závisí na typu kočárku.

Co přináší strollering maminkám?

Strollering přináší maminkám spoustu výhod. Skvělou atmosféru, ustavičný kontakt

se svým dítkem, přítomnost dalších maminek, fyzickou i psychickou pohodou. Strollering posiluje problematické partie, zpevňuje tělo a odstraňuje nadbytečné tukové zásoby.

Jeho základem je chůze, přirozený pohyb, který na rozdíl od běhu šetří klouby. Chůze zlepšuje fyzikou i psychickou kondici, pomáhá také zbavit se nadbytečných kil. Mezi další výhody patří možnost chodit kdykoliv a kdekoliv jakýmkoliv kočárkem za každého počasí.

Pro lepší postavu i kondici je třeba věnovat se strolleringu dvakrát až třikrát týdně. Ostatní dny by se měly maminky věnovat chůzi ve svižném tempu.

Více informací naleznete na portálu medicka.cz

Komentujte

avatar
  Subscribe  
Upozornit na