Pilates je klidnější cvičení, proto je vhodné pro každého. Kromě pevné postavy má i zdravotní přínos pro cvičící. Můžete ho cvičit jako hlavní sportovní aktivitu nebo jako kompenzační cvičení k jinému sportu. Metodu vyvinul Joseph. H. Pilates, sestavil cviky pro posílení, kontrolu a pohyblivost těla. Metoda se od jeho dob vyvinula na základě nových poznatků fyzioterapie a nároků dnešní doby.

Co je pilates?

Hledáte cvičení, které prospívá vašemu zdraví a zpevní postavu? Potom vyberte pilates. Je hodně oblíbený u žen, dokáže krásně zpevnit postavu, což zejména před plavkovou sezónou ocení všechny. Pilates je cvičení, které zlepšuje svalovou kontrolu, flexibilitu, sílu a dýchání. Cviky jsou sestaveny tak, že posilují celé tělo, zejména hluboké břišní, zádové svaly a svaly pánevního dna. Ty se potom stávají oporou pro páteř a ta je tak méně namáhána.

Cvičení je efektivní, ale také náročné na přesné provedení cviků a dýchání při cvičení. Díky cvičení se záda narovnají a správné dýchání zajistí více kyslíku v plících. Změna je vidět i na držení těla a chůzi. Navíc si vybudujete krásně ploché břicho. Důraz je kladen na přesnost cviků, tudíž i malé pohyby mají velký efekt.

Cvičení není náročné na pomůcky, fyzickou kondici věk ani prostor. Má různé stupně náročnosti, proto jej mohou cvičit jak začátečníci, tak profesionální sportovci. Cvičí se na podložce v nízkých polohách (na zádech, v kleku, na břiše a boku). Cvičí se sestavy, které mají přesný sled i počet opakování. Cviky mají stránku posilovací i protahovací. Pilates se hodí i po úrazech či zlomeninách. Cvičení pomáhá při gynekologických potížích, dokonce i při problémech s početím.

Pilates je lepší začít s trenérem, třeba na skupinových lekcích, který ukáže správné provedení cviků a dýchání.

Více článků najdete na medicka.cz

Komentujte

avatar
  Subscribe  
Upozornit na